Judit Essentials info@juditessentials.hu +36 20 9 576561

Becsengettek

Avagy vissza az iskolába!

Nehéz elhinni, hogy a legtöbb gyereknek ideje visszatérni az iskolába. Az osztályterembe való visszatérés remek alkalom lehet új wellness szokások kialakítására. Íme néhány természetes „BECSENGETTEK” wellness alapok, amelyek segítenek abban, hogy „jobb” lábbal kezdje az évet.

Bizalomerősítő illóolajok

A Valor, a Bergamot, a Frankincense, a Orange és az Ylang-Ylang csak néhány illóolaj, amelyek támogathatják gyermekeink érzelmeit, és segítenek megbirkózni az első napi nehézségekkel.

Próbálja ki ezt a DIY Roll keveréket!

Folyékony bátorság Roll recept:

A keverékben lévő illóolajok együtt nyugtatják az idegeket és elősegítik a bátorság érzetét. A bergamottról ismert, hogy enyhíti a szorongó érzéseket. A bazsalikom segít a mentális fáradtságban és ösztönzi a tisztánlátást, míg a tömjén javítja a dolgokhoz való hozzáállást és felemelő hatású. Az ylang -ylang tovább javítja a hangulatot, növeli a koncentrációt és küzd az alacsony önbecsülés ellen.

10ml Roll üvegbe:

Öntsd fel frakcionált kókuszolajjal.

Figyelmeztetés! A bergamott illóolaj fényérzékenységet okozhat, ezért kerülje a közvetlen napozás előtt történő alkalmazását.

B12 vitamin

Az egészséges táplálkozás mellett a hozzáadott kiegészítők, például a B12 -vitamin szedése segíthet a hangulat, az energia, a koncentráció és a mentális funkciók javításában.

Omega-3 zsírsavak

Két olyan zsírsav van, amelyek kritikusak az agy egészségéhez (EPA, DHA). 

Ha szeretnél gyermeked számára stabil alapot adni szellemi fejlődéséhez, gondoskodj róla, hogy bőséges mennyiségű omega-3 zsírsavakat fogyasszon, ugyanis az omega-3 elengedhetetlen ahhoz, hogy a fejődésben lévő szervezet a lehető legmagasabb szellemi teljesítményt nyújtsa – állítja számos tanulmány, melyek csecsemőkortól iskoláskorú gyermekek agyi funkcióit vizsgálták. A kutatók azt állítják, a megnövelt DHA bevitel a legegyszerűbb módja,hogy mérhető változást figyelhessünk meg gyermekünk agyműködésében. De erről hamarosan egy következő blogcikkben fogok írni.

Egészséges reggeli

 A régi mondás, miszerint „a reggeli a nap legfontosabb étkezése”! Valójában ez a tanulmány  közvetlen kapcsolatot mutat a teszteredmények és az egészséges reggeli között. Ha a gyerekek napját egy jó étkezéssel kezdi, akkor felgyorsul az anyagcseréjük is, ami elősegíti az éberséget, valamint növeli az energiát és a figyelmet.

Kerüljük a cukrot

Valószínűleg az egyetlen legnagyobb wellness tanácsom az, hogy tartózkodjunk a túl sok  cukortól. A sok cukorfogyasztás az élet korai szakaszában összefügg az elhízással, a magas vérnyomással, valamint a 2 -es típusú cukorbetegség és a szívbetegségek fokozott kockázatával. Továbbá a cukor drasztikusan befolyásolja a gyermekek szellemi képességét.  A  cukor megszüntetése vagy legalább korlátozása számos probléma enyhítésére és megelőzésére szolgálhat.

Vigyázz a szemedre és a gyerekeid szemére

Az átfogó szemvizsgálat sok szempontból fontos lehet iskolakezdés előtt. A vizsgálat során a szemorvos nemcsak a az eltérő dioptriákat határozza meg, hanem a gyakori szembetegségeket is ellenőrzi. Ha gyermekünk gyakran nehezen látja a táblát az iskolában, ez megzavarhatja a fejlődő szemét. A szemfáradtság jelei a jelentkezhetnek, melyek a következők: fejfájás, nyak- és hátfájás, szemszárazság és fáradtság, homályos látás és nehézség a fókuszáláskor, mikor a távoli tárgyakra kell fókuszálnunk.

Figyeljünk a számítógép, telefon, ipad használatával eltöltött időt!

A gyermekek gyakran naponta órákat töltenek különféle digitális eszközök használatával. A fokozott számítógép használat, TV nézés, videojátékok, táblagépek és telefonok használata károsíthatja gyermeke szemét. Az elektronikus eszközök hatással vannak az egészséges alvási szokásokra is, különösen gyermekeknél.  , 

Kövessük nyomon gyermekünk képernyő előtt töltött idejét, és segítsünk neki korlátokat és egészséges szokásokat kialakítani. Ha szükséges a képernyőidő, bátorítsa gyermekét a gyakori szünetekre. Végül határozzon meg korlátokat, és győződjön meg arról, hogy gyermeke legalább egy órával lefekvés előtt már nem használja őket

Alvási rutin

Nyáron a gyermeknek felborul az alvási ritmusa, hiszen nyaralni megyünk, táborokban, illetve nagyszülőknél vannak, mindenütt más és más időpontban mennek aludni. Ezért nagyon fontos, hogy iskolakezdés előtt legalább pár nappal már álljunk vissza a régi rutinunkra. Életkortól függetlenül az alvási rutinok fontosak a gyermekek számára. A rendszeres ütemterv kialakítása elősegíti a gyermekek megfelelő alvását. A kiszámítható, következetes rutin segít a gyerekeinek gyorsabb elalvásában és a kipihenten ébredésében. Ezenkívül megelőzheti a jövőbeni alvási problémákat is.

Ha esszenciális olajkeveréket szeretne hozzáadni az éjszakai rutinjához keressen privát üzenetben.

Dr. Losonczyné Dr. Bagaméry Judit